onze 2e motorrit - Reisverslag uit Grado, Italië van Mimi en Ton - WaarBenJij.nu onze 2e motorrit - Reisverslag uit Grado, Italië van Mimi en Ton - WaarBenJij.nu

onze 2e motorrit

Door: Mimi

Blijf op de hoogte en volg Mimi en Ton

13 Juni 2016 | Italië, Grado

Grado, 13 juni

Voor alle duidelijkheid: wij zitten in Grado in Italië. Hoe bij mijn vorige verslag vermeld stond dat we in Schoonoord in Zuid Afrika zaten, is voor mij een complete verrassing. Ik zal wel ergens op gedrukt hebben zonder dat ik het wist met as gevolg dat we in Schoonoord zouden zitten.

Op het moment is het heerlijk weer hier. Het is de afgelopen weken redelijk wisselvallig: zon, regen ,onweer , zon, regen enzovoorts.
Alleen de temperatuur is constant: tussen de 20 en 25 graden.


Nu ga ik even terug naar donderdag 8 juni:
We hebben ons een vrije dag gepermitteerd en zijn met de motor weer richting Slovenië gegaan. Het eerste stuk op de autobaan naar Tarvisio.
Even kilometers maken, zodat we voor de echte route tijd en energie genoeg zouden hebben.
We moesten 20 euro tol betalen. Een autobaanvignet zou in Italië veel voordeliger zijn dan het huidige tolsysteem, maar eigenlijk hoor je daar niemand over.

Tarvisio is van oudsher de grensplaats vanuit Oostenrijk naar Italië of Slovenië. Pa was altijd blij als we dat punt me de caravan hadden gehad: de grens over, geld gewisseld en bijna op de plaats van bestemming en dan keerde bij Pa ook de rust weer.
Daarnaast is Tarvisio bekend om zijn grote overdekte markt, met vooral leren artikelen: jassen, schoenen tassen.
En overigens ook heel veel mooie overhemden'. De Nederlandse man zou daar mooie overhemden kunnen kopen. Je kunt veel van Italië zeggen, maar ik vind dat over het algemeen de Italiaanse man zorg besteed aan zijn kleding: de riem van de broek past bij de schoenen, er worden geen ruitjes en strepen gecombineerd, er zijn vele mooie kleuren en modellen te koop.
Ik vind onze beide schoonzoons, ieder met hun eigen stijl, ook wel wat hebben van die Italiaanse stijl hebben.

Na Tarvisio zijn we naar Kransja Gorica gereden: het begin van de bergpasroute van de Vrsic.
Ook deze route is voor ons bekend terrein, maar ik heb hemzelf nooit gereden. Ton vindt autorijden leuk, dus hij heeft al meerdere keren gereden. Het is een pas met heel veel haarspeldbochten en in die bochten liggen alleen maar kasseien.

Het was een wens van mij om die pas met de motor te rijden. Tegelijkertijd was het ook een uitdaging.
Het is mij gelukt en het viel me erg mee. Het was schitterend om te doen. Bovenop de pas hebben we geluncht en zijn daarna verder naar beneden gereden. Ook dat viel me erg mee. Helaas werd het weer slechter en kwamen we terecht in een vreselijk regengebied. Door en doornat waren we op het laatst. ook dat hoort bij motorrijden.

In Nova Gorica zijn we op een grote parkeerplaats gestopt. Het was daar droog en zonnig. We hebben onze sokken uitgewrongen, weer aangedaan en droog gelopen op de stenen van de parkeerplaats.

De regenkleding opgeborgen en met redelijk droge voeten en weer goede zin het laatste stuk naar de camping gereden.

Een vakantie in Bled lijkt ons toch wel weer mooi om te doen en dan ook de motoren mee.
Ook mooi meegenomen is dat de benzine in Slovenië goedkoop is.

Toen we terugkwamen op de camping moesten we meteen weer aan de slag: er bleken gasflessen leeg te zijn bij gasten. De collega's van G04camp hadden dit al opgelost, maar toch hebben we nagevraagd bij de gasten of alles weer klopte. Dat was gelukkig het geval.

Dat de nieuwe volle gasflessen nu al deels leeg waren, overviel ons. Direct vrijdag nieuwe besteld en vandaag (maandag hebben we nieuwe gasflessen ontvangen.

Al met al was onze 2e motorrit een fantastische ervaring en ik vind het ook een prestatie van mezelf dat ik op 61 jarige leeftijd deze bergpas met de motor heb gereden ZONDER zweetdruppels op mijn hoofd.

Het nadeel van de dag was dat we een echt vakantiegevoel hadden, maar dat we gewoon aan het werk zijn.
DUS: vrijdag de draad van het werken weer opgepakt en ook dat is oké.
Op het ogenblik is het nog rustig. Over 2 weken begint het hoofdseizoen en dat is het tot 17 september vooral werken.
We hopen tussendoor nog wat motorritjes te kunnen doen.
Jullie horen van ons.

Ciao


  • 14 Juni 2016 - 14:33

    Sieneke/Helmich:

    Leuke foto's Ton. Prestatie hoor Mimi. De meesten van je leeftijdsgenoten durven niet eens op een motor te zitten, laat staan rijden en al helemaal niet over een bergpas.
    Hier is alles goed. Het huis in Spanje is in 14 dagen helemaal leefbaar gemaakt. In ons laatste weekend kwamen volslagen onverwachts de kleinkinderen en de man van Bianca aan op Alicante.
    Lekker genieten daar en tot de volgende reactie. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Grado

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2016

Het gaat zo zijn gangetje

11 Juli 2016

Het alledaagse leven

13 Juni 2016

onze 2e motorrit

09 Juni 2016

Notalgische motorritten

05 Juni 2016

Het postkantoor
Mimi en Ton

Actief sinds 21 Maart 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 5450

Voorgaande reizen:

21 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: