taalfouten - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Mimi en Ton - WaarBenJij.nu taalfouten - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Mimi en Ton - WaarBenJij.nu

taalfouten

Door: Mimi

Blijf op de hoogte en volg Mimi en Ton

31 Mei 2016 | Nederland, Oldemarkt

Tja mensen ik was gisteren te snel en te blij dat ik eindelijk tijd en energie had om de weblog weer te vullen, met het resultaat dat mijn Nederlandse taal duidelijk onvoldoende was. Roos wees mij daar netjes op. Excuses hiervoor.

Een nieuwe poging:
Het is nu dinsdag 31 mei 8.30 uur en ik zit achter mijn notebook in de voortent. Net mijn ontbijt op: 2 stukjes stokbrood met chocoladepasta, bakje meloen en koffie.

Ton is plaatjes achter kookplaten in de lodgetent Woody aan het plakken. Ik moet om 10.00 een Oostenrijks echtpaar uitchecken en daarna gaan we naar Grado: een kapper voor Ton zoeken, een tabakswinkel zoeken en ik ga kijken voor nieuwe tafelkleedjes. De huidige zijn door meerdere brandgaten van Ton zijn pijp niet echt meer te gebruiken.
Voor degene die denkt: Mimi en tafelkleedjes: We hebben witte tafels, dus dat schittert teveel in de zon.

We hebben een drukke tijd achter de rug. De opbouw verliep niet echt gemakkelijk omdat de spullen ontbraken, we niet wisten waar ontbrekende spullen lagen en de korte tijd om alles klaar te maken. Met Pinksteren hebben Beieren en Baden-Wurtenberg 2 weken vakantie en die komen massaal naar Italië. Het is meestal mooi weer en de prijzen zijn laag.

Deze week is het redelijk rustig en kunnen Ton en ik ook wat tijd voor "eigen" dingen nemen.

De afgelopen 2 dagen hadden we regen en onweer, maar het was niet koud. Zo heftig als in Nederland was het niet.

Kim, Vincent en Ben zijn goed een week bij ons op de camping geweest. We hebben daar erg van genoten. We hebben ook een aantal keren op kunnen passen, zodat Kim en Vincent ook samen wat konden doen. Gisteren zijn ze om 10.00 uur vertrokken en ze waren vannacht tegen 2.00 uur weer thuis.

Over twee weken komen Arien en Roos. En dan moeten we het uithouden zonder (klein)kinderen tot begin oktober.

Gisteren hoorden we van onze collega's van Go4camp dat er een grote zeeschildpad in zee dreef: dood. We zijn wezen kijken en inderdaad was het een grote schildpad. Later had iemand hem omgedraaid, toen hij was aangespoeld. Indrukwekkend zo'n groot dier. Hij dient in ieder geval als voedsel voor duizenden vliegjes.
Ik vind een schildpad altijd iets eenzaams en vreedzaam hebben: verdrietig en mooi tegelijk.

Ik zal jullie op de hoogte houden van ons wel en wee.
Enne ik zal op de taalfouten blijven letten.

Fijne dag allemaal.

Mimi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oldemarkt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2016

Het gaat zo zijn gangetje

11 Juli 2016

Het alledaagse leven

13 Juni 2016

onze 2e motorrit

09 Juni 2016

Notalgische motorritten

05 Juni 2016

Het postkantoor
Mimi en Ton

Actief sinds 21 Maart 2016
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 5460

Voorgaande reizen:

21 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: