Notalgische motorritten - Reisverslag uit Schoonoord, Zuid-Afrika van Mimi en Ton - WaarBenJij.nu Notalgische motorritten - Reisverslag uit Schoonoord, Zuid-Afrika van Mimi en Ton - WaarBenJij.nu

Notalgische motorritten

Blijf op de hoogte en volg Mimi en Ton

09 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Schoonoord

Grado, 9 juni 2016

Allereerst : Vandaag is Ben, onze kleinzoon, 1 jaar geworden. Ons cadeau was op tijd en dus de post heeft goed gewerkt.

Vanmorgen geskyped en het was leuk om te zien hoe Ben ons zocht achter de tablet. En gelukkig moest hij ook lachen naar ons.

Nu naar onze motorriten:
Na de drukte van de Pinkstervakantie ,is het nu redelijk rustig wat betreft het aantal gasten. Dat betekent dat we wat vrije tijd kunnen nemen.
Het weer was goed tot redelijk en op vrijdag 3 juni zijn we naar Portoroz aan de kust van Slovenië. Een schitterende route langs de kust en heel veel nostalgie:
Een vakantie als tienermeisje met mijn vader, moeder, Aaldert en Sjak naar Muggia. Dit is nog net Italië. We kregen een plek aan het strand, omdat Pa pigmentvlekken had en de eigenaar van de camping ook. Bij het zoeken naar toiletten ,vond ik alleen douches. Pa ging met mij mee en toen bleken de douches de toiletten te zijn oftewel van die "zeilwc "s ,
tot op de dag vandaag blijf ik dat vreselijke toiletten vinden: zo'n gat in de grond.

Pa en Ma konden vanuit de tent prachtig zicht houden op ons. Ook de zee in met Pa en ik proberen te staan op het luchtbed roept goede herinneringen op.

Ook de mooie Italiaanse jongens zie ik voor mij. een jongen had de bijnaam Christus gekregen: hij was lang, zwart krullend lang haar en een mooi slank lichaam EN hij dook vanaf een grote paal bij de pier de zee in. Hoe mooi was hij!!!

Ook zijn we de grens over gegaan Naar het toenmalige Joegoslavië naar de stad Koper. We hebben daar wat gegeten. De menukaart konden we niet lezen, dus stelde Pa voor dat Ma en ik het menu met het kleinste woord nemen en Aaldert en Pa het langste woord. Het werd dus Tuna en cevapcicci. Ma en ik hadden heerlijke Tonijn en Pa en Aaldert zogenoemde hondendrolletjes ( gegrilde gehakt). Niet iedereen was enthousiast, maar vandaag de dag eten onze kinderen heel graag cevapcicci en wij ook.

Genoeg nostalgie van mij.

Ton en ik zijn met de motor dor het centrum van Triest gereden. De Italianen zijn gewend aan scooters, dus een motor wordt ook zo gezien: ze schieten dus van links,rects, voor en achter langs je heen. En dan moet ik ook Ton nog volgen. Hectisch, maar het is gelukt.

Toen kwamen we bij Koper aan: het was vroeger een lelijke industriestad en nu gemoderniseerd, grote winkels, mooie wegen en rotondes en heel energieke, jonge en prettige uitstraling. Ik kreeg er een heel p[positief gevoel bij. Zou fijn zijn als dat nog lang zo blijft en dat wij in Nederland ook weer dat positieve gevoel krijgen en kunnen uitstralen.

Bij de grens een pauze gehouden vlakbij zee en de omgeving op ons neer laten komen. Mooie zee, lekker weer, rustig en gedachten aan voorbije tijden. Romantisch met zijn twee!

Op weg naar Izola hebben we bij een uitzicht punt heerlijk gelunched op een bankje: schitterend uitzicht op de zee, op Izola en de Italiaanse kust.
Het riep bij ons ook weer mooie gevoelens op van onze vroegere vakanties. Ach ja je wordt ouder en denkt vaker aan de mooie dingen van vroeger. Maar vandaag is het gelukkig ook nog mooi.

Uiteindelijk aangekomen in Portoroz en daar op ons bekende terras een ijsje gegeten. En inderdaad de zon scheen. Vanuit Bled gingen we, als we de regen daar beu waren, naar Portoroz om zon te proeven. En ook nu klopte dat weer.
Op het terras zaten uitgelaten, dronken Oostenrijkers, waardoor de sfeer een beetje bedorven werd, maar we hebben toch genoten. Piran hebben we niet gedaan. Dat ligt dichtbij, maar dan moet je in een parkeergarage je voertuig neer zetten, lopend of met de bus naar het centrum. Dat vonden we voor vandaag teveel gedoe.

We hebben bedacht dat we misschien in 2018 of 2019 een tour de nostalgie gaan doen: onze vakantieplaatsen langs met de motor en/of trein. Deze winter maar eens kijken wat dat betekent: Portugal, Oostenrijk, Italië, Griekenland, voormalig Joegoslavië, Tsjechië, Engeland en alles wat er tussen ligt. Wie weet wordt het wat, in ieder geval om over na te denken.

Vanuit Portoroz zijn we op de snelle manier naar Grado terug gereden. Illegaal, bleek later, over de autobaan gereden in Slovenië (geen vignet) en binnen 1 uur weer thuis.

Een heerlijke dag en uitstekende motortocht gehad . Heerlijk zo te kunnen rijden.

Het was PERFECTO!

Ciao



  • 09 Juni 2016 - 21:13

    Herma:

    Allereerst van harte met Ben! 1 jaar... Tijd vliegt...
    Leuk om te lezen van jullie nostalgische tour op de motor!
    En een leuk idee om alles eens terug te gaan zien!
    Gewoon gaan doen mits alles het toelaat zou ik zeggen!
    Fijne avond nog verder! Groet, Herma

  • 10 Juni 2016 - 12:45

    Herma:

    Oh wat zie ik, ik dacht dat jullie in Italie zaten, maar schijnbaar zitten jullie in Pretoria, Zuid Afrika

  • 11 Juni 2016 - 13:26

    Helmich/Sieneke:

    Gefeliciteerd met jullie kleinzoon. Die reacties van Ben voor skype herkennen we wel van onze eigen kleinkinderen, toen wij de winters in Zuid Afrika doorbrachten. Dat kaartje van Zuid Afrika is zeker bedoeld om bij ons nostalgische gevoelens op te wekken, haha. Portoroz: ja, daar heeft Sieneke met haar ouders en zus vakantieherinneringen aan. Daarnaast herinner ik me dat die vakantie in het begin van onze verkeringstijd viel. Oh, oh wat duurde die vakantie lang. Ik kan me zo voorstellen wat die herinnering aan die vakantie in Muggia met jullie (toen nog onbevangen) gezin bij jou teweeg brengt.
    Die nostalgische tour direct plannen hoor, niet wachten daarmee. Fijne tijd daar samen.
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Schoonoord

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2016

Het gaat zo zijn gangetje

11 Juli 2016

Het alledaagse leven

13 Juni 2016

onze 2e motorrit

09 Juni 2016

Notalgische motorritten

05 Juni 2016

Het postkantoor
Mimi en Ton

Actief sinds 21 Maart 2016
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 5463

Voorgaande reizen:

21 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: