Flamengo"s, jattende meeuwen en rust - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Mimi en Ton - WaarBenJij.nu Flamengo"s, jattende meeuwen en rust - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Mimi en Ton - WaarBenJij.nu

Flamengo"s, jattende meeuwen en rust

Door: Mimi

Blijf op de hoogte en volg Mimi en Ton

01 Juni 2016 | Nederland, Oldemarkt

Grado 1 juni 2016

Deze week is een rustige week, weinig gasten en alleen a.s. zaterdag 2 wissels oftewel 2 gasten die weggaan en 2 die komen. Niet veel dus.
He5t betekent dan ook dat we morgen een rit op de motor gaan maken naar Piran in Istrie.
Het weer is wisselvallig, niet koud maar wel regelmatig nat.
Vanmorgen bij het controleren van de lodgetent Holiday bleek dat er bij 1 tent de "vensters" niet waren dichtgeritst en dus stond de tent binnen blank van het water. In ieder geval geleerde dat we dat dus moeten controleren bij de uitcheck.

Afgelopen zondag zijn we met Kim, Vincent en Ben naar Fossolon geweest, vlakbij de camping. Daar ligt een natuurreservaat met o.a. Flamingo's. En inderdaad, anders dan krokodillen eiland bij Luxor in Egypte en schildpadden eiland in Turkije: er waren hier wel zo'n 50 flamingo's te zien, naast aalscholvers en een zwanenfamilie.

Vanmorgen sprak ik met een Nederlandse gast van ons en die vertelde me dat we wel erg brutale meeuwen hier op de camping hebben. We hadden er wel van gehoord, maar nog niet gemerkt zelf. Behalve dat de meeuwen vuilniszakken uit de groene container halen om daar uit te eten.
Deze gast vertelde me dat ze bij hun mobile home aan het barbecueën waren, dat ze vis op het rooster hadden liggen en dat zo ineens een meeuw hen kwam opzoeken en de vis van het rooster mee nam.
Hij kwam nog terug voor vlees, maar dat heeft hij toch laten liggen.

Misschien ligt het wel aan het zeewater: tenslotte zijn de vele krabben hier in zee ook agressief, volgens Kim en Vincent: ze vallen je aan!!!

We houden jullie op de hoogte.

Mimi en Ton